vrijdag 1 mei 2009

Vragen stellen met Sendsteps

Ik ben bezig met de voorbereidingen voor het ICT-congres op 12 mei in Utrecht. Het congres wordt georganiseerd door het Management Studiecentrum in Maassluis.
Het aantal deelnemers staat nu op 30. Daar zijn ict-ers bij, directies, bestuurders en zelfs een journalist!
De presentatie duurt drie kwartier en ik ben als laatste aan de beurt. De mensen moeten dus een beetje wakker blijven (of gemaakt worden). Ook daarom wil ik proberen de presentatie zo interactief mogelijk te maken. Ik ga onder andere gebruik maken van een mooie toepassing voor Powerpoint: SMS2Vote van het bedrijf Sendsteps.
Het principe is heel eenvoudig: je installeert een plugin voor PP, er verschijnt een nieuwe menubalk en daarna kun je vragen formuleren met bijbehorende antwoorden. Als je de vragen hebt ingevoerd, komen deze in de presentatie te staan. Als je de voorstelling start en de dia met de vraag wordt getoond, verschijnt ook in beeld hoe de deelnemers de vraag kunnen beantwoorden: ze sturen een SMS met een specifieke inhoud en de antwoordkeuze naar een nummer, waarna de uitkomst in de voorstelling in beeld komt.
Je krijgt op deze manier een veel betere discussie dan wanneer je een stelling poneert waar iedereen op mag reageren. Een geweldige tool dus: Heel interactief!
Ik wil afsluiten met de vraag welke waardering de deelnemers geven [Spannend!].







Geen opmerkingen:

Een reactie posten