woensdag 5 juni 2013

Virtuele dropping met Geoguessr.com

Op de website van Bright.nl las ik afgelopen weekend een artikel over www.Geoguessr.com als weekendtip. Je wordt ergens in Streetview gedropt en het is aan jou om uit te zoeken waar je terecht bent gekomen.

Zet de pin op de juiste plek op de kaart en klik op "Make Guess".

Je wordt vijf keer ergens op de aarde neergezet en per keer krijg je punten toegewezen op basis van hoe goed je in de buurt bent gekomen.

Dit is mijn score van gisteravond. Ik speelde samen met iemand via Twitter uit België.

Om erachter te komen waar je bent:
  • ga je op zoek naar straatnaamborden,
  • je kijkt goed naar de omgeving,
  • je gaat op zoek naar reclameborden,
  • je checkt aan welke kant van de weg de auto's rijden,
Als je deze aanknopingspunten niet kunt vinden wordt het al lastiger. :)

In de klas
Dit onderdeel lijkt me super leuk en leerzaam voor in de klas. Uiteraard kun je tegen elkaar spelen, want je kunt je score delen en anderen uitdagen om dezelfde vijf plaatsen ook op te zoeken en uiteraard jouw score te verbeteren.

Het kan ook prima op het digibord of touchscreen om er samen achter te komen waar we terecht zijn gekomen.

Extra opdrachten
Daarna kunnen de leerlingen natuurlijk met de gevonden plaatsen aan de slag om een korte presentatie te geven over het land:

  • Welke vlag hoort er bij het land?
  • Welke taal spreken ze er?
  • Welke munteenheid hebben ze daar?
  • Wat zijn de lokale gerechten?
  • Wat is de hoofdstad van het land waar je in terecht bent gekomen?
  • ...
Kortom mogelijkheden genoeg  om in de groepen 5 t/m 8 mee aan de slag te gaan zo vlak voor de zomervakantie ... of gewoon als super leuk en leerzaam tussendoortje.

Heb je nog meer toepassingsmogelijkheden bedacht?

Zet ze hieronder in de opmerkingen.

1 opmerking:

  1. klinkt leuk ik ben geen docent, maar als ik er een was zou ik het zeker als vak gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen